همه چیز درباره ایمنی

آموزش لوازم ایمنی و حفاظت فردی ، تجهیزات ایمنی کارگاهی و کلیه مطالبی که باید درمورد ایمنی بدانید

همه چیز درباره ایمنی

آموزش لوازم ایمنی و حفاظت فردی ، تجهیزات ایمنی کارگاهی و کلیه مطالبی که باید درمورد ایمنی بدانید

  • ۰
  • ۰

آموزش های مربوط به ایمنی

کارآموزان به دلیل نداشتن تجربه، اطلاعات کافی و عدم آموزش ایمنی عمومی همواره بیشتر از افراد با سابقه در معرض خطر هستند. مدیران زیرک استخدامکننده با چند سوال میتوانند یک دنیا اطلاعات را از شما بیرون بکشند. شما این صفحه را 2 بار دیدید. البته این مسِئولیت تنها از طرف کارفرمایان نیست، کارکنان نیز باید گزارشات خود را در خصوص نارضایتی از عدم تجهیزات ایمنی به اصناف برسانند تا دلایل آن بررسی و مشکل برطرف گردد. اما اگر فرد در محیط کار مشغول به انجام کار تخصصی خود باشد باید تجهیزات ایمنی عمومی را با تجهیزات ایمنی تخصصی خود تعویض نماید تا در برابر خطرات احتمالی آن حرفه محافظت شود. آزمونی آسان با دسترسی به نمونه سوالات HSE آزمون های فنی و حرفه ای در دوره های مختلف معمولا برای افرادی که سابقه آزمون نداشته اند، سخت است. ممکن است، در بخش های دیگر خطراتی شما را تهدید کند که از وجود آن ها بی خبرید.

 اگر این امکان در محل کار شما وجود ندارد، حتما به پزشک خانوادگی خود مراجعه کنید. امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد. از جمله وظایف آن ها می توان به معرفی محل کار، خطرات و نکات ایمنی (که به کارآموزان در دوره ی آموزش ایمنی عمومی شغلی با جزئیات کامل آموزش داده اند) و همچنین مشاوره و کمک در هنگام وجود نگرانی، اشاره کرد. کارآموزان وظیفه دارند، پس از گذراندن دوره ی آموزش ایمنی عمومی شغلی، با انجام اصول دستورالعمل ها، استفاده و /نحوه خرید تجهیزات ایمنی و دقت در انجام کار، در حفظ سلامت و ایمنی خود و دیگران تلاش کنند. در این بخش چکلیستهای HSE ارائه خواهد شد و این چکلیستها به تناسب شرایط کار، دوره زمانی متفاوت روزانه، هفتگی یا ماهانه میتواند داشته باشد. از این رو همگام با علم و دانش روز دنیا و بهرهمندی از کادری مجرب و دارای صلاحیت در زمینههای تست چاه ارت و بازرسی فنی چاه ارت در صنایع مختلف بهمراه صدور تاییدیه چاه ارت و نیز بازرسی چاه ارت، مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی آماده ارائه خدمات بازرسی فنی چاه ارت و تست چاه ارت، سیستم ارت و صدور تاییدیه ارت وزارت کار جهت ارائه به کلیه شرکتها، کارخانجات و مراکز صنعتی و ساختمانی میباشد.

قوانین مهم رعایت ایمنی در صنعت

تبصره1 : چنانچه کارفرما یا مسئول واحد ، وقوع حادثه یا بیماری ناشی از کار را محقق نداند ، موظف است در اسرع وقت موضوع را همراه با دلایل و نظرات خود به نزدیکترین واحد کار و امور اجتماعی محل اعلام نماید اداره کار و امور اجتماعی مذکور موظف است در اسرع وقت توسط بازرسین کار به موضوع رسیدگی و اقدام لازم را معمول نماید. به همین دلیل پوشاندن آنها با تخته یا وسیله مناسب دیگر ضروری است. ۹ مهر ۱۳۹۹ - جزوه و نمونه سوالات ایمنی HSE با پاسخ. نمونه سوالات مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری - رشته حوادث ناشی از کار. نمونه سوالات ویژه کلیه گرایش های رشته مهندسی صنایع و ایمنی و حفاظت فنی (HSE) می باشد. همه دستگاه های برقی باید مسئول آموزش دیده مربوط به خود را داشته باشد. حتی وقتی در کارگاه تنها هستید نیز باید تهویه مناسب داشته باشید. اگر در محیط کار به صورت کلی گرد و خاک زیادی باشد همه افراد باید از ماسک ایمنی نیز استفاده کنند. کلیه نردبان هایی که در امور ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند باید از استاندارهای لازم برخوردار باشند و تکیه گاه ها، اعضای نردبان و پایه های آن توان تحمل بارهای وارد آمده بر آن را داشته باشند.

کدام تجهیزات برای ما واجب است؟

بنابراین به راحتی با استفاده از گوشی صداگیر میتوان تمرکز اپراتور دستگاه را افزایش برد تا به سلامتی او نیز کمک شود.خرید این تجهیزات ایمنی می تواند از ایمن ابزار ایران زمین صورت بگیرد هنگام کار با ماشین چوب بری دستکش دست نکنید، چون ممکن است تیغه دستگاه دستکش را به خود بپیچاند و برای شما حادثه ایجاد کند. شما ۲۴ ساعت پس از اتمام هر کلاس، میتوانید به کرات محتوای دوره را در سیستم LMS مشاهده کنید. کارفرما باید وقوع هر گونه حادثه ناشی از کار در ساعت کار عادی یا غیر عادی روزانه در محل کارگاه را در اسرع وقت و قبل از آنکه علائم و آثار مرتبط با آن از بین رفته باشد به واحد های مربوط در وزارت بهداشت واداره کار و امور اجتماعی محل اطلاع دهد. 28. از آلوده شدن زخم به گرد و غبار ویا تماس با ابزار کار خودداری نمائید . از انجام کارهایی که به نظر تان خطرناک می آیند، بپرهیزید. قسمتی از ماسک محافظ تنفسی، فیلتر است که قابل تعویض بوده و از آن برای پالایش هوا استفاده میشود. بسته به نوع کاری که هر فرد در محیط کار بر عهده دارد باید از تجهیزات ایمنی مخصوص به آن کار استفاده کنند

به مشتریان خود گوش دهید. آنها همه چیز را درباره ایمنی عمومی به شما خواهند گفت

به طور مثال اگر مشخصات قالب وافل مورد استفاده بهینه و استاندارد نباشد موجب افزایش مصرف مصالح مصرفی یا کاهش مقاومت سقف میشود همچنین ممکن است کیفیت پایین قالبهای وافل متفرقه موجب شکستن و پرت زیاد آنها در حین اجرا و زیان مالی به پروژه شود. انتخاب صحیح نوع قالب وافل روی عوامل مختلفی از جمله مصرف میلگرد و بتن و سهولت اجرا و هزینه اجرای سقف تاثیر میگذارد. کفش های ایمنی بسته به نوع کار به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اما امور مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی را به کانون انجمن صنفی مسئولین ایمنی استانها محول نموده است. خوب است بدانید هزینه اجرای اسکلت بخش بزرگی از هزینههای ساخت یک ساختمان را شامل میشود و انتخاب بهترین نوع اسکلت از بین اسکلت فلزی و بتنی تاثیر بسیار زیادی در هزینههای ساخت میگذارد. همچنین اگر مصالح خریداری شده بیش از مقدار مورد نیاز باشد در نتیجه در آخر مقداری از آن دور ریز خواهد داشت. در این بین بیشتر کارفرمایان به دنبال کاهش هزینه ساخت و در عین حال حفظ کیفیت و استحکام سازه خود میباشند که میتوانند با دانستن تعدادی از این راههای کاهش هزینه در ساخت و ساز به نتیجه مطلوب خود برسند. حداقل چیزی در حدود 3 متر از سیم ها فاصله داشته باشید.

 

برخی نکات مهم ایمنی که همه باید رعایت کنند

هرگز چیزی (مانند کیف پول) را در قسمت بالایی داخل کلاه تان در حالی که آن را بر سر دارید، انباشته نکنید. در مدل سنتی، مدیران شرکتهای معدنی در تلاش برای کاهش هزینههای استخراج و بهرهبرداری بوده، اما در استراتژی مدرن مانند دیگر شرکتهای دنیا باید به بهترین شکل سبد سرمایه خود را مدیریت کنند. پس بهتر است برای کاهش هزینه در ساخت و ساز، روشهای فوق به بهترین نحو انجام شود. قبل از شروع پروژه ساخت و ساز بسیار بصرفه تر است تا موارد مهم و کم اهمیت بررسی شود و پس از تایید نهایی توسط مهندسان و متخصصان شروع به کار شود. در نتیجه تجهیزات ایمنی متفاوت و گوناگونی برای کارکنان هر یک از صنعت ها در نظر گرفته می شود. موردی که در ساخت و ساز مهم است و تا حدودی در کاهش قیمت آن، در صورتی که وظایف خود را به نحواحسن انجام دهد تاثیر گذار است، انتخاب یک مدیر پروژه حرفهای و متخصص میباشد. در صورتی که مصالح ساختمانی را کمتر از نیاز ساخت و ساز خود تهیه کنید، ممکن است هنگام تامین دوباره آنها با افزایش قیمت مواجه شوید.

«عبدالحمید محتوی» و «سعید قدیمی» از بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، بررسی سرزده خود را از یک کارگاه در کوی زنگان آغاز کردند. رعایت اصول ایمنی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در یک کارگاه ساختمانی به آن توجه شود. در عصر حاضر مدیریت یک شرکت معدنی و صنعتی شامل داشتن یک مدل کسب و کار جذاب برای سرمایهگذاری و حفظ ثبات و پایداری در عملیات بلندمدت معدنکاری است.در این استراتژی جدید، توجه به فناوری، قطعه کلیدی پازل است. 8- بخاطر آرامش خاطر و الفت بیشتر توجه به تمیزی کارگاه ،استفاده از رنگ آمیزی و آهنگ مناسب و سایر عوامل روانی دیگر ضروری است. سیمهای آزاد را بپوشانید تا مانع از پاره شدن آنها شوید. همچنین پیچ و مهره های قطعات متحرک باید دارای واشرهای فنری باشندتا از شل شدن مهره ها جلو گیری بعمل اید . در بسیاری از مشاغل فنی، کار مستقیم با جریان برق وجود دارد که به نوبه خود بسیار پرخطر بوده و در صورت نداشتن تجهیزات عایق برق و ابزار مناسب برای محافظت در برابر جریان برق، خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در هنگام خرید ابزار عایق برق، لازم است که تجهیزاتی با کیفیت بالا تهیه شود و به واسطه قیمت پایین، خرید بی کیفیت صورت نگیرد.

  • ۰۱/۰۷/۰۹
  • شیما میرطلایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی